ANA GİRİŞ SAYFASI İLMİHAL KONULARI İLETİŞİM & ULAŞIM BİLĞİ VE GÖRÜŞ İÇİN E - MAİL
 
 
  NAMAZ VAKİTLERİ GİRİŞ, ÇIKIŞ ZAMANI İLE İLGİLİ AYET VE HADİSLER,
Eklenme : 03.06.2021
Okunma : 2158

     NAMAZ VAKİTLERİ HÜKMİYETİ NEDİR ?

     NAMAZ İBADETİ VAKİTLERİNİN ÖLÇÜSÜ NEDİR ?

     NAMAZ VAKİTLERİ KAÇTIR NEDİR ?

     SABAH NAMAZI VAKTİ NEDİR ?

     ÖĞLEN NAMAZI VAKTİ NEDİR ?

     CUMA NAMAZI VAKTİ  NEDİR ?

     İKİNDİ NAMAZI VAKTİ  NEDİR ?

     AKŞAM NAMAZI VAKTİ NEDİR ?

     YATSI NAMAZI VAKTİ NEDİR ?

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ NEDİR ?

     NAMAZ VAKTİ SAAT OLARAK NASIL HESAPLANIR ? 

     KERAHAT VAKTİ, NAMAZ KILINMAMA VAKTİ NEDİR ?

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI NEDİR ?

 

     İslam Dinini, Ondan Bundan değil, İslam Dinini Sahibinden, Allah Zül Celal ve Allah Rasulunden Öğrenin,

İslam Dininin Sahibi, Allah Zül Celal ve Allah Rasulu Muhammed Aleyhisselamdır,

Asli Hükmiyetler, Allah Zül Celalin Ayetleri ve Allah Rasulunun Hadisleridir,

Yapmanız şart olan veya Yapmamanız şart olan, Hangi Konuda olursa olsun Bir Ayet yada Hadis vardır,

Zira İman Etmiş olmanızı ve Amellerinizi, İslam Dininin Sahibine İspatlamak Zorundasınız,

Allah Zül Celal ve Allah Rasulunden, Ayet ve Hadislerden Ayet ve Hadislerden Yaşam Hükmiyetleri İlmihali, 

 

 

     ZÜMER SURESİ AYET 2 ve 3

“ Mutlak ki Biz, Sana Kitabı, Kuranı Kerimi, İslam Dinini, Rasulum ile Hak olarak indirdik,

Öyle ise Dinin, Allah Zül Celalin, Allah Rasulunun Dini oluncaya kadar, Dini Sadece ve Sadece Allaha Tahsis ed,

 

( İslam Dinini Onun Bunun Söylediklerine göre değil, Onun Bunun Fetva verdiklerine göre değil,

Bence Diyerek Değil, Mezhepcilik yada Tarikat Dini yaparak değil, Birbirinin Tam Zıddı olan Fetvalarla,

Mezheplere uydurulmuş, Mezheplere yapıştırılmış Mezhep Dini değil, Fetva Dini değil,

  Şeyhlik, Müritlik Dini yaparak değil, Dedeler, Babalar, Bacılar, Pirler Dini değil, Ruhbanlık Cemaati Dini değil,

İlahi, Gazel, Kaside, Mevlid, Naat, Şiir, Değiş, Türkü okuma Dini değil,

Sema veya Semah Fokloru Dini değil, Masal, Hikaye, Kıssa, Menkıbe anlatım Dini değil,)

   İslam Dinini, Allah Zül Celale Miraç ile, Tamamen Allah Zül Celalin Kitabı Kuranı Kerim Ayetlerinde Emrettiği,

Allah Rasulunun Hadislerinde Bildirdiği ve Sünnetlerinde gösterdiği Din, Allahın Dini oluncaya kadar,

   İslam Dininin Doğrusunu, Allah Zül Celalin Kitabı Kuranı Kerim Ayetlerinden, Allah Rasulunun Sözlerinden,

Hadislerinden, Sünnetinden Öğrenip, Nefislerinizle yapmakla, Evladlarınıza ve Başkalarına anlatıp Öğretmekle,

Dillerinizle, Doğrusunu söyleyip Yanlışı terk ettirmeye çalışmakla,

Allah Zül Celale, Allahın ve Rasulunun bildirdiği gibi Canla Başla, Gayretle Cehd ederek, ibadet ediniz,” 

“ Mutlak bilinizki, Hâlis din Allah Allah Zül Celalin Dinidir, O'ndan başka Velîler edinenlerin değil,” der

 

     ZÜMER SURESİ AYET 3

“ Onlar derlerki, bunları, bizi Allah'a daha çok yaklaştırsınlar diye yapıyoruz derler,

Allah, Dinde ihtilâf çıkaranların, Nifak Çıkaranların hükümünü vereceği zaman onlarda görecek, sizde göreceksiniz,

Muhakkak ki Allah, yalancı ve kâfir olan kimseyi hidâyete eriştirmez,” der,

 

     Sizin Dininiz Kimin Dini ? şimdiden düşünerek okuyunuz,     

 

 

     NAMAZ VAKİTLERİ                     NİSA SURESİ AYET 103

“ Namaz İbadetiniz, Müminlerin üzerine, Sizin üzerinize,

Belirli Vakitleri ile ve Rasulumun Size gösterdiği şekilde Farz kılınmış bir İbadetinizdir, ” der

 

     NAMAZ VAKİTLERİ                     RUM SURESİ AYET 17 ve 18

“ Sabaha erdiğiniz zamanda, Akşama erdiğiniz Zamanda, Öğleye erdiğiniz zamanda,

İkindi vaktine erdiğiniz Zamanda, Hamd ile Tesbihat yapın, Hamd ile Tesbihad Allah Zül Celale Mahsustur,”der,

 

     NAMAZ VAKİTLERİ                     İSRA SURESİ AYET 78

“ Gece ve Gün içersinde, Gecenin Karanlığından Sabaha çıkarken, Gündüzün Güneş döndüğünde,

Gecenin Karanlığı oluncaya kadar olan Belirttiğimiz ve Bildirdiğimiz Vakitlerde,

Namaza kalk, Namaza Dur, Namazını Kıl, “ der,

 

     NAMAZ VAKİTLERİ                     HUD SURESİ AYET 114

“ Günün Her İki Tarafında, Gecenin Gündüze yakın olan vaktinde Namaz Kıl,

Bu Düşünebilenler için bir öğüt bir delildir,” der,  

 

     NAMAZ VAKİTLERİ                     MÜMİNUN SURESİ AYET 9

“ Hakiki Manada İman eden Müslümanlar, İmanı Kemale gelmiş olan Müslümanlar,

Emanetlerine En Mükemmel Özeni gösterendir,

Onlar Namazlarını Vaktinde Kılarak, Namazlarını korurlar, “ der,

 

     NAMAZ VAKİTLERİ                     RAMUZ ELHADİS HADİS No C/2 S/159 H/7

  Sahabeden Ebu Zer (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallâhu Aleyhi ve Sellem,

“ İbadetlerinizin en hayırlı olanı, Namazdır, Namaz Miracınız dır, Dininizin direğidir, “ dedi der,

 

 

     NAMAZ VAKİTLERİ KAÇTIR                  İSRA SURESİ AYET 1

“ Rasulu ve Habibi Kulunu, Gecenin Bir Anında, Mescidi Haremden, Mescidi Aksaya götüren, Oradanda

Sitretul Müntehaya, Arş Makamına, Miraca çıkaran, Allah Zül Celaldir,”der  

 

     NAMAZ VAKİTLERİ KAÇTIR                  NECM SURESİ AYET 14 ve 13

“ Andolsunki, ( Muhammed Aleyhisselam, Miraçtan )  Sitretül Müntehadan inişinde,

( Musa Aleyhisselam, Muhammed Aleyhisselamı ) bir kez ve daha inişinde görmüştü, görüşmüştü,”der, 

 

     NAMAZ VAKİTLERİ KAÇTIR                  NESAİ HADİS No 444 ve İBNİ MACE 1399

  Sahabeden Enes Bin Malik (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallâhu Aleyhi ve Sellem,

“ Sitretul Müntehaya, Allahın Makamına, Mi'râca çıkarıldığımda,  Allah, Ümmetime Elli Vakit Namaz Farz kıldı,

Ben bu Elli Vakit Namaz ile Miraçtan dönerken, Musa Aleyhisselâmla karşılaştım,

Musa Aleyhisselam, Allah Zül Celal Ümmetine Neyi Farz kıldı diye bana sordu,

Ben de, Bana ve Ümmetim üzerime Elli Vakit Namaz Farz kılındı, dedim,

Musa Aleyhisselam, Ben, Benim Ümmetim İsrailoğullarından, Yahudilerden Ben neler neler çektim,

Benim Ümmetim, Namazı Kılmak istemedi, Reddetti ve Kılmadılar ve Sapıklaştılar,

Ben, Ümmetini senden iyi tanırım, Senin Ümmetin, bu 50 Vakit Namazın yüküne, ağırlığına hiç dayanamaz,

50 Vakit Namaz kılamaz, Kılmaz, Kılmak istemezler, Sonra Onlarda reddeder ve Sapıklaşır,

Sitretul Müntehaya, Rabbine geri dön, Rabb'inden bu Yükün, Elli Vaktin hafifletilmesini azaltılmasını iste

deyince, Rabbime döndüm, Elli Vakit Namaz yükünün biraz hafifletmesini azaltılmasını istedim,

Allah Kırk Vakte indirildi, Miraçtan dönüşte Musa Aleyhisselamın yanına tekrar geldiğimde, Musa Aleyhisselam

Ne Yaptın diye sordu, Namaz Kırk Vakte indirildi dedim, Bana yine ilk sözünü söyleyince,

Tekrar Rabbime döndüm, Otuz Vakte indirildi, Miraçtan tekrar Musa Aleyhisselamın yanına geldiğimde,

bana aynı ilk sözünü söyleyince, Tekrar Rabbime döndüm, Yirmi Vakte indirildi,

Miraçtan tekrar Musa Aleyhisselamın yanına geldiğimde,

bana aynı ilk sözünü söyleyince, Tekrar Rabbime döndüm, On Vakte indirildi,

Miraçtan tekrar Musa Aleyhisselamın yanına geldiğimde, bana aynı ilk sözünü söyleyince,

Tekrar Rabbime döndüm, Beş Vakte indirildi, Bunun üzerine Allah şöyle buyurdu, Kullarıma farz kıldığım

yükü hafiflettim, Beş Vakit Namaz Karşılığıda, Elli Vakit Namaz karşılığıdır,

Benim katımda kaza hükmü değişmez buyurdu, böylece ibadet ve iyiliklerini böylece katları ile

Mükafatlandıracağım, dedi Miraçtan Son Dönüşümde tekrar Musa Aleyhisselamın yanına gelip,

Musa As, bana aynı ilk sözünü söyleyince, Rabb'imin huzuruna geri çıkmaktan Haya ettim,

Utandım ve Miraçtan Beş Vakit Namaz ile döndüm “ dedi der, 

 

     NAMAZ VAKİTLERİ KAÇTIR                  CAMİUSSAGIR HADİS No 1536

  Sahabeden İbni Ömer (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallâhu Aleyhi ve Sellem,

“ Allah Zül Celalin, Ümmetime İlk Farz Kıldığı İbadet Beş Vakit Namazdır,

Ümmetimin, Amelleri içinden ortadan kaldıracağı ilk İbadet te Beş Vakit Namazdır,

Yevmi Mahşerde, İlk Hesaba çekileceğiniz İbadetinizde Beş Vakit Namazdır, “ dedi der,

 

     NAMAZ VAKİTLERİ KAÇTIR                  METEALİBUL ALİYE HADİS No 307

  Sahabeden Ubade (ra) anlatıyor,  Allah Rasulu Sallallâhu Aleyhi ve Sellem,

“ Cebrail Aleyhisselam geldi ve “ Ey Muhammed, Allah, Ben Senin Ümmetine Beş Vakit Namazı Farz kıldım,

Her Kim Müslüman, Bu Beş Vakit Namazı, ( Tahareti ve) Abdestlerine, Vakitlerine, Rükülarına ve Secdelerine,

Namazın Rükünlarına, Riayet ederek kılar, yerine getirirse, Beş Vakit Namazına verdiği önemle kıldığı

Namazlarına karşılık, O Kimseyi, Cennetime koyacağım diyerek söz vermiştir,” dedi der,

 

     NAMAZ VAKİTLERİ KAÇTIR                  TAÇ TERCÜMESİ HADİS No C /1 H / 314

  Sahabeden Ebu Katade (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallâhu Aleyhi ve Sellem,

“ Allah Zül Celal, Ümmetin Üzerine Beş Vakit Namazı Farz kıldım,

Vakit Namazları, Vakitlerinde kılmaya devam eden Müminleride, Cennetime koyacağımı Ahdettim,

Lakin, Namaz Vakitlerine Önem vermeyenlere, Namaza devam etmeyenlere,

Namazlarını kılmayanlara, böyle hiç bir Ahdim yoktur, “ dedi der, Ebu Davud

 

     NAMAZ VAKİTLERİ KAÇTIR                  TABARANİ HADİS No 82

  Sahabeden Cabir (ra) anlatıyor,  Allah Rasulu Sallallâhu Aleyhi ve Sellem,

“ İşlediğiniz Günahların, Hataların ateşiyle yandıkça yanarsınız,

Sabah namazını kıldığınızda Namaz ateşi söndürür,

Sonra işlediğiniz günahların ateşiyle yandıkça yanarsınız, Öğle namazını kıldığınızda, Namaz ateşi söndürür.

Sonra işlediğiniz günahların ateşiyle yandıkça yanarsınız, İkindi namazını kıldığınızda, Namaz ateşi söndürür.

Sonra işlediğiniz günahların ateşiyle yandıkça yanarsınız, Akşam namazını kıldığınızda, Namaz ateşi söndürür.

Sonra işlediğiniz günahların ateşiyle yandıkça yanarsınız, Yatsı namazını kıldığınızda, Namaz ateşi söndürür,

Günahlarınızı affettirir, Sonra uyursunuz, uyanıncaya kadar size günah yazılmaz, “ dedi der,

 

 

     NAMAZ İBADETİ VAKİTLERİNİN ÖLÇÜSÜ                  BAKARA SURESİ AYET 189

“ Rasulum Sana, Doğuş halindeki Aylardan soruyorlar, Deki,

Onlar, Doğuş halindeki Ay Hilalleri, ve devamındaki Ay Şekilleri, ( Doğuş ve Batış halindeki Güneş )

İnsanlar için, Haç, Oruç, Kurban, Namaz ve vakitli bildirilen İbadetleriniz ve

Beşeri Hayatınıza, Yaşamınıza Vakit Ölçüleridir,”der, 

 

     NAMAZ İBADETİ VAKİTLERİNİN ÖLÇÜSÜ                  ENAM SURESİ AYET 96

“ Allah, Zül Celal, Güneşi ve Ayı, Vakitlerinizi, Zamanınızı Hesaplamak için yaratmıştır,

Güneşi ve Ayın Dönümlerini, Sizin için birer Hesap ve Vakit ölçüsü yapmıştır,

Sizlerin Vakitlerinizi bilebilmeniz için, Güneşi ve Ayı, Bir Hesap ölçüsü yapan,

Geceden sonra Karanlığı yarıp, Tan Yerini Ağartan, ( Oruca Başlama Zamanı kılan) ve Sizi Sabaha çıkaran,

Gündüzü Çalışma ve İbadet zamanı yapan, Geceyi Dinlenme ve İbadet zamanı yapan, Allah Zül Celaldir.”der,

 

     NAMAZ İBADETİ VAKİTLERİNİN ÖLÇÜSÜ                  FURKAN SURESİ AYET 45 ve 46

“ Rabbinin, Gölgeleri nasıl uzatmakta olduğunu görmedinmi ? 

Rabbin dileseydi Onu, Gölgeyi, durdururdu, Hareketsiz kılardı, Zira Güneşi, Ona, Gölgeyle Delil kıldık, ”

“ Sonra O Gölgeyi Yavaş Yavaş kendimize çekmekteyiz,” der,

 

 

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ              FECİR SURESİ AYET 1

“ Sabahın Fecrine Andolsun,” der,

 

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ              HUUD SURESİ AYET 114

“ Gecenin Gündüze yakın olan Vakti, Fecirden sonraki Gece Karanlığı, Sabah ( Namazı birinci ) Vaktidir,“ der,

 

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ              TİRMİZİ HADİS No 152

  Sahabeden Süleyman Bin Büreyde (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem, Müezzini Bilale

“ Fecir doğunca, ( Sabah Fecri doğduğunda, Sabah Erken vakitte, Gece karanlığında,) 

Sabah Namazı ( birinci ) vaktinin girdiğini ve Sabah Namazı Ezanı okumasını Emretti,   

  Allah Rasulu Ertesi gün,

Saban Namazı Ezanını, Ortalığın Ağarmaya başlamasına kadar geciktirdi,

Sabah Ortalığın ağarmaya başlaması ile Bilale, Sabah Namazı için Ezan okumasını Emretti,” der,

 

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ              METEALİBUL ALİYE HADİS No 261

  Sahabe kadınlardan Kayle Binti Mahram (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

Fecir daha henüz atmış ve Gökteki yıldızlar hala görünürken, Bize Bir Sabah Namazını

Kıldırdığında, Gecenin karanlığından neredeyse birbirimizi tanıyamıyorduk,” dedi der,

 

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ              TİRMİZİ HADİS No 153

  Allah Rasulunun Hanımlarından ve Müminlerin Annesi Hz Aişe (ra) anlatıyor,

Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Allah Rasulu Sabah Namazını bazen Alaca Karanlık bir vakitte kıldırdı,

Allah Rasulu ile beraber bazı kadınlarda Sabah Namazını kılar dağılırlardı,

Kadınlar elbiselerine bürünüp dağılırken alaca karanlıktan tanınamazlardı,” der,

 

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ              BAKARA SURESİ AYET 187

" Gece Karanlığından, Siyah İpliğin, Beyaz İplikten ayırt edebilinceye kadar, Güneşin Doğuş yönü Ufkunda,

Şafak atıncaya, Şafak Sökünceye, Tan Yerinin ağarmaya başlamasına kadar,  Yiyip için, Sahur Yapın,

Siyah İplikle Beyaz İpliğin Ayırt edilmesi, Gece Karanlığında seçilemeyen, Yer ile Gök ayrımının belirginleşmesidir,

Yer ile Gök Ayrımının Belirginleşmesi, Tan Yerinin ağarmaya başlaması,

( Sabah Namazının 2 ci giriş ) Vaktidir, Sahur Vaktinin bitişi ve Oruca Başlama Vaktidir, ” der

 

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ              DARİMİ HADİS No 1193

  Allah Rasulunun Hanımlarından ve Müminlerin Annesi Hz Aişe (ra) anlatıyor,

Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellemin, İki Müezzini vardı,

Mescidde Ezanları okumak için bu İki Müezzin görevlendirmişti,

  Bilal (ra), Sabah Ezanını, Sabah ( Fecirde,) Ortalık karanlıkken, Erken vakitte okumakla görevliydi,

Ümmü Mektum (ra) Sabah Ezanını, Güneş Doğuş ufkunun, Gece karanlığından

Sabah Ağarması vaktinde, Ortalık Ağarmaya başlarken okumakla görevliydi,

  Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem, “ Bilal Sabah Ezanını, Fecirde, Gece Karanlığında (Birinci vakitte) okur,

Ümmü Mektum, Tan yeri Vaktini gözler, Gecenin karanlığından, Sabah ağarmasına geçiş fark edilince

Sabah Ezanını okur, Şayet Siz O gün Oruç tutacaksanız, Ümmü Mektumun

Sabah Ezanını duyuncaya kadar Sahurunuzu devam ettirin,” dedi der,

  Tirmizi H no 203 Metealibul Aliye H.no 224 devamı

 

Ağma olan Ümmü Mektum ayrı bir Sahabedir, Müezzin değildir,

Allah Rasulunun Müezzini Ümmü Mektum Ayrı Sahabedir, Müezzin olan Ümmü Mektum Ağma değildir,

 

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ              İBNİ MACE HADİS No 668

  Sahabeden Ukbe Bin Amir (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Cebrail Aleyhisselam geldi, Bana Beş Vakit Namazda İmam oldu,

Ben, Beş Vakit Namazı, Cebrail Aleyhisselamın İmamlığında kıldım, “ dedi der, 

 

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ              BUHARİ HADİS No 336

  Sahabeden Cabir Bin Abdullah (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Sabah Namazını Hava aydınlanmadan, Hava karanlık yüzde iken kıldırırdı,

Öğlen Namazını, Gündüzün Sıcağında Güneşin Zevalinden sonra kıldırırdı,

İkindi Namazını, Güneş henüz beyaz halde iken kıldırırdı, Akşam Namazını, Güneş Battığında kıldırdı,

Yatsı Namazını, Cemaatin, Toplanması durumuna göre,

Gah erken vakitte kıldırır, Gah geç vakitte kıldırırdı,” der,

 

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ              TİRMİZİ HADİS No 152

  Sahabeden Süleyman Bin Büreyde (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem, Bilale

 “ Fecir doğunca, ( Zifiri Karanlıktan, Fecrin ağarıp kaybolduğu Gece karanlığında )

Sabah Namazı vaktinin girdiğini ve Sabah Namazı Ezanı okumasını Emretti,   

Güneş ( Zevalden ) Batıya kaydığında, Öğlen Ezanını okumasını Emretti,

Güneş Bembeyaz, Yüksekte iken, ( Her şeyin Gölgesi kendi boyu kadarken) İkindi Ezanının okunmasını Emretti,

Güneş Batıp kaybolunca Akşam Ezanı okunması için Emretti,

Güneş Batıp, Güneşin Batış Kızıllığı kaybolduğunda, Yatsı Ezanı okunması için Emretti,

Her Ezandan Sonra O Vaktin Namazını Kıldırdı,

  Allah Rasulu Ertesi gün,

Saban Namazı Ezanını, Ortalığın Ağarmaya başlamasına kadar geciktirdi,

Sabah Ortalığın ağarmaya başlaması ile Bilale, Sabah Namazı için Ezan okumasını Emretti,

Öğlen, biraz serinlemeyi bekleyerek ( Her şeyin Gölgesi kendi boyu kadarken) Öğlen Ezanı okumasını Emretti,

Güneşin Son Parlaklığı vaktinde, ( Her şeyin Gölgesi kendinin iki katı olduğunda) İkindi Ezanı okumasını Emretti,

Güneş batıp kaybolduğu vakitte, Akşam Ezanı okumasını Emretti, 

Gecenin Üçte biri geçtiği vakitte, Yatsı Ezanı okumasını Emretti,

Her Ezandan Sonra O Vaktin Namazını Kıldırdı, “ der,

 

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ              TİRMİZİ HADİS No 151

  Sahabeden Ebu Hureyre (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Namaz Vakitlerinin Birinci ve İkinci Vakitleri vardır,

  Sabah Namazının Birinci Vakti,

Zifiri Karanlıktan, Fecrin ağarıp kaybolduğu zamandan başlayıp, Tan Yerinin Ağarmasına kadardır,

  Öğle Namazının Birinci Vakti, Güneşin ( Tepe Noktasından ) Takunya tasması kadar bir mesafe ile

Batıya kaymasından başlayıp, ( Her şeyin gölgesi kendi boyu kadar olunca ) İkindi Vaktinin birinci girişine kadardır, 

  İkindi Namazının Birinci Vakti, ( Her şeyin gölgesi kendi boyu kadar olunca başlayıp,)  

Güneşin Batmaya Meyledip, Renginin Kızarmaya başladığı zamandır,

  Akşam Namazının Vakti, Güneşin batışından, Ufuktaki Batış Kızıllığın kaybolduğu zamana kadardır,

  Yatsı namazının Birinci Vakti, Ufuktaki Batış kızıllığın kaybolduğundan başlayıp,

Gece yarısına kadardır, “dedi der,

 

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ              TİRMİZİ HADİS No 149

  Sahabeden İbni Abbâs (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Vahiy Meleği Cebrail Aleyhisseleam, Namaz Vakitlerinin Başlangıcı ve Çıkışı olan Vakitleri göstermek için,

Ka’be’nin yanında bana iki kez imâm oldu, Cebrail Aleyhisselam, Bana İlk İmam olduğunda,

  Sabah Namazının birinci Giriş Vakti : 

  Şafak atıp, Tan Yeri ağarmaya başlayıp, Oruçluya Yeme İçmenin Haram olduğu vakitte

  Sabah Namazını kıldırmıştı,

  Öğlen Namazının birinci Giriş Vakti  :

  Güneş, Gölgesi ( Tepe Noktasından,) Takunya tasması kadar Batıya kaydıktan sonra Öğlen Namazını kıldırdı,

  İkindi Namazının birinci Giriş Vakti, :

  Her şeyin gölgesi, kendi boyu kadar olunca, İkindi Namazını kıldırdı,

  Akşam Namazının Giriş Vakti, :

  Güneşin Batışından, Oruçlunun, Orucunu açtığı zaman, Akşam Namazını kıldırdı,

  Yatsı Namazının birinci Giriş Vakti, :

( Güneşin Batmasından,) Güneşin Batış Ufkundaki Batış Kızıllığı kaybolduğunda, Yatsı Namazını kıldırdı, 

 

  Cebrail Aleyhisselam, ( Namaz Vakitlerinin İkinci Giriş Vaktini göstermek için İkinci kez İmam olduğunda,

  Sabah Namazının İkinci Giriş Vakti, ;

  Şafak atıp Ortalık iyice ağarınca Sabah Namazını kıldırdı,

  Öğlen Namazının İkinci Giriş Vakti, : 

  Her şeyin gölgesi kendi boyu kadar olunca, yani, daha önce İkindiyi kıldırdığı vakitte Öğlen Namazını kıldırdı,

  İkindi Namazının İkinci Giriş Vakti, :

  Her şeyin gölgesi kendisinin iki katı olunca İkindi Namazını kıldırdı,

  Akşam Namazının Giriş Vakti, :

  Akşam Namazını, Yine Önceki Vaktinde, Güneş battığında kıldırdı,

  Yatsı Namazının İkinci Giriş Vakti, :

( Güneşin Batıp, Şafak Kızıllığı kaybolmasından,) Gecenin üçte biri geçtiğinde, Yatsı Namazını kıldırdı,

  Sonra Bana dönüp, Ey Muhammed, Namaz kılma Vakitleri Genişliği ve Serbestliği,

Bu İki Vakitler aralığında olup, Bu İki Vakitler arasında Namaz Kılabilmen Mümkün olmuştur,

Namaz kılma genişliği, Senden önceki Peygamberlere tanınan vakitler gibi olup,

Senin Ümmetinede bu Vakitler arasında Namaz kılmaları Emredilmiştir “ dedi der,

 

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ              METEALİBUL ALİYE HADİS No 267

  Sahabeden Ebu Miclez (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Selleme, Namaz vakitlerini sorduk,

İki Vakit arası da Vakittir, Bu Vakitlerden hangisine uyarsan, Senin için O Namazı Kılma vaktidir,” dedi der,  

 

    NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ               METEALİBUL ALİYE HADİS No 262

  Sahabeden İbni Abbas (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Bir Namazın Vakti girdiğinde, Diğer Namazın Vakti çıkar,

( Sabah Namazının Vakti Güneş Doğunca çıkmıştır, Güneş biraz yükselinceye kadar Namaz Kılınmaz,

Her şeyin gölgesi, kendisinin iki katı olunca Öğlen Namazının Vakti Çıkmıştır,

Güneşin Batmaya Meyledip Kızarmaya başlaması, İkindi Namazının Vakti Çıkmıştır, artık Namaz Kılınamaz,

Güneşin Batış Ufkundaki Kızıllığı kaybolduğunda Akşam Namazının Vakti çıkmıştır,

Doğudan Şafak sökmeye, Karanlığın Aydınlığa dönmeye başlamasında, Yatsı Namazının Vakti çıkmıştır,)”dedider,

 

     NAMAZ VAKİTLERİNİN, GİRİŞ ve ÇIKIŞ VAKİTLERİ              EBU DAVUT HADİS No 418

  Sahabeden Ebu Eyüp (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Ümmetim, Akşam Namazını, Gökte yıldızlar çoğalıncaya kadar tehir etmedikleri müddetçe,

Hayır ve Fıtrat üzere devam etmiş olur,” dedi der,

 

     Sabah Namazının Birinci vakti,

     Fecirle, Doğu tarafında bir beyazlık görünüp kaybolması ve tekrar Gece Karanlığına dönmesi ile başlar,

     Bu İmsak vaktidir, Tan Yerinin Ağarmaya başlamasına kadar devam eder,

     Sabah Namazının İkinci vakti,

     Şafak atmasıyla, Gün Ağarmaya başlaması ile başlar, Güneşin doğmaya başlaması ile Vakit biter ve çıkar,

     artık Güneş biraz yükselene kadar Namaz kılınmaz,  

 

     Öğlen Namazı Birinci vakti, Güneş Tam Tepe noktasından biraz Batıya kaydığında başlar,

     Öğlen Namazı İkinci vakti, Her şeyin gölgesi, kendi boyu kadar olunca başlar,

     Öğlen Namazının Vakti, Her şeyin gölgesi, kendisinin iki katı olunca biter ve çıkar,

 

     İkindi Namazı Birinci vakti, Her şeyin gölgesi, kendi boyu kadar olunca başlar,

     İkindi Namazı İkinci vakti, Her şeyin gölgesi, kendisinin iki katı olunca başlar,

     İkindi Namazının Vakti, Güneşin Batmaya Meylettiği, Kızarmaya başladığı zamanda biter ve çıkar,

 

     Akşam Namazı vakti, Güneş Tam olarak batıp kaybolunca başlar,

     Akşam Namazının birinci Vakti, Ufukta Güneş Batış Kızıllığının kaybolması ile biter ve çıkar,

     Akşam Namazının ikinci Vakti, Gecenin Üçte biri geçtiği vakitte biter ve çıkar,

 

     Yatsı Namazı Birinci vakti, Ufukta Güneş Batış Kızıllığının kaybolması ile başlar,  

     Yatsı Namazı İkinci vakti, Gecenin üçte biri geçtiğinde başlar,

     Yatsı Namazının Vakti, Birinci Fecirle, Doğu tarafında bir beyazlık görünüp kaybolmasıyla biter ve çıkar,

 

     Sabah Namazını, Hava Ağarana kadar bekleyip kılmak, Sabah Namazının Fıtratındandır,

     Öğlen Namazını, Güneş Zevalden çıktıktan Sonra İlk Vaktinde Kılmak Öğlen Namazının Fıtratındandır,

     İkindi Namazını, Güneş Batmaya, Sararmaya başlamazdan önce İkinci Vaktinde Kılmak, İkindi Fıtratındandır,

     Akşam Namazını, Güneş Batıp kaybolduktan hemen sonra kılmak, Akşam Namazının Fıtratındandır,

     Yatsı Namazını, Gecenin Üçte biri geçip, Yıldızlar çıktığında, İkinci Vaktinde Kılmak, Yatsı Fıtratındandır,

        

 

     SABAH NAMAZI VAKTİ                                      FECİR SURESİ AYET 1

“ Sabahın Fecrine Andolsun,” der,

 

     SABAH NAMAZI VAKTİ                                      HUUD SURESİ AYET 114

“ Gecenin Gündüze yakın olan Vaktinde,

( Fecir atması sonrası Gece Karanlığından başlayıp güneş doğana kadar ) Sabah Namazını Kıl ,“ der,

 

     SABAH NAMAZI VAKTİ                                      İSRA SURESİ AYET 78

“ Fecrin doğuşundan, Güneş Doğuşu başlayana kadar Sabah Namazını Kıl,

Zira Fecir Namazı, ( Sabah Namazı,) Bizim tarafımızdan Şahitlidir, “ der,

 

     SABAH NAMAZI VAKTİ                                      İNŞİKAK SURESİ AYET 16

“ O Şafağa Yemin olsunki, ( Doğu Ufkunda, Fecrin tekrar Gece Karanlığına dönmesinden biraz sonra,

Tan yerini Ağartmaya başlayan, Yer ile Gökyüzünü Gece Karanlığından ayıran,) Şafak Sökmesine Yemin olsunki,

( İşte O Vakit, Oruca Başlama Zamanıdır ) ” der,

 

     SABAH NAMAZI VAKTİ                                      NUR SURESİ AYET 58

“ Sizin Üç Mahrem Vaktiniz, İstirahatinize çekildiğiniz Vakit,

Öğlen Namazından Sonra Elbisenizi çıkarıp Öğlen İstirahatine çekildiğiniz Vakit, 

Yatsı Namazından sonra,  Gece İstirahatine çekildiğiniz Vakit,

Gece Karanlığından Sabaha çıkma Vakti Fecirden önceki Vakit, Sizin Mahrem Vakitlerinizdir,” der,

 

     SABAH NAMAZI VAKTİ                                      RUM SURESİ AYET 17

“ Sabaha erdiğiniz zamandan, ( Güneş Doğana kadar, Sabah Namazı Vaktidir,)

Güneş Batıp Akşama girdiğiniz Zamanda, ( Akşam Namazı Vaktidir )

Allah Zül Celali Tesbihat ed, Allah Zül Celale Hamd ed, “ der,

 

     SABAH NAMAZI VAKTİ                                      BAKARA SURESİ AYET 187

" Güneşin Doğuş yönü Ufkunda, Şafak atıncaya, Şafak Sökünceye, Tan Yerinin ağarmaya başlamasına kadar, 

Gece Karanlığından, Siyah İpliğin, Beyaz İplikten ayırt edebilinceye kadar, Yiyip için, ( Sahur Yapın,)

Oruca Başlama Vaktinden, Ertesi Akşam Güneş batışı ile Gece başlangıcına kadar Orucu Tam Tutun,” der

 

     SABAH NAMAZI VAKTİ                                      TİRMİZİ HADİS No 152

  Sahabeden Süleyman Bin Büreyde (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem, Bilale

“ Fecir doğunca, ( Sabah Fecri doğduğunda, Sabah Erken vakitte, Gece karanlığında,) 

Sabah Namazı vaktinin girdiğini ve Sabah Namazı Ezanı okumasını Emretti,   

  Allah Rasulu Ertesi gün,

Saban Namazı Ezanını, Ortalığın Ağarmaya başlamasına kadar geciktirdi,

Sabah Ortalığın ağarmaya başlaması ile Bilale, Sabah Namazı için Ezan okumasını Emretti,” der,

 

     SABAH NAMAZI VAKTİ                                      METEALİBUL ALİYE HADİS No 261

  Sahabe kadınlardan Kayle Binti Mahram (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

Fecir daha henüz atmış ve Gökteki yıldızlar hala görünürken, Bize Bir Sabah Namazını

Kıldırdığında, Gecenin karanlığından neredeyse birbirimizi tanıyamıyorduk,” dedi der,

 

     SABAH NAMAZI VAKTİ                                      METEALİBUL ALİYE HADİS No 249

  Sahabeden İbni Mesud (ra) anlatıyor, bir yolculuk sırasında, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Selleme,

Sabah Namazının vaktini sorduk, Allah Rasulu “ Bugün ve Yarın Sabah Namazını Benimle beraber kılınız” dedi,

Cuhfe Nemire denilen yere geldiğimizde, Fecir doğduğu anda Allah Rasulu Sabah Namazını kıldırdı,

Zü Tuva denilen yere geldiğimizde, Allah Rasulu Sabah Namazını O kadar geciktirdiki,

Sabah Namazını Güneş Doğmak üzere iken kıldırdı, bize, Sabah Namazı Bu İki vakit arasında kılınır” dedi der,   

 

     SABAH NAMAZI VAKTİ                                      DARİMİ HADİS No 1193

  Allah Rasulunun Hanımlarından ve Müminlerin Annesi Hz Aişe (ra) anlatıyor,

Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellemin, İki Müezzini vardı,

Mescidde Ezanları okumak için bu İki Müezzin görevlendirmişti,

  Bilal (ra), Sabah Ezanını, Sabah ( Fecirde,) Ortalık karanlıkken, Erken vakitte okumakla görevliydi,

Ümmü Mektum (ra) Sabah Ezanını, Güneş Doğuş ufkunun, Gece karanlığından

Sabah Ağarması vaktinde, Ortalık Ağarmaya başlarken okumakla görevliydi,

  Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem, “ Bilal Sabah Ezanını, Fecirde, Gece Karanlığında okur,

Ümmü Mektum, Tan yeri Vaktini gözler, Gecenin karanlığından, Sabah ağarmasına geçiş fark edilince

Sabah Ezanını okur, Şayet Siz O gün Oruç tutacaksanız, Ümmü Mektumun

Sabah Ezanını duyuncaya kadar Sahurunuzu devam ettirin,” dedi der,

  Tirmizi H no 203 Metealibul Aliye H.no 224

 

Ümmü Mektum,(ra) Allah Rasulunun Hakka yürümesinden sonra Gözlerini kaybetti ve Ağma oldu,

 

    FECİR, Doğu tarafında bir beyazlığın çok kısa bir süre görünüp kaybolması

Havanın tekrar Gece karanlığına dönmesidir, Bu Sabah Namazının birinci giriş Vakti dir, 

 

    SAHUR VAKTİ, Fecirden, Yani Sabah Namazının Birinci vaktinden, Gece karanlığında başlayıp,

Şafak Sökmesinde, Doğu Ufkunun Sabah Ağarması başlayıncaya kadardır,  

 

    Oruca başlama vakti, Siyah İplikten Beyaz İpliğin ayrılması, Şafak Sökmesidir, Şafak Sökmesi,

Şafak atması demek, Güneş Doğuş Ufkunda, Yer ile Gök arasında, Gün Çizgisinin oluşması demektir,

Sabah Ufkunda, Yer Karanlığı Çizgisi, Siyah İpliktir, Aydınlanan Gök çizgisi Beyaz İpliktir,

Şayet Ufkun önünde bir Tepe varsa, Şafak sökmesi ile aydınlanan Tepe Sülyetinin,

Karanlık Tepe Çizgisi, Siyah ipliktir, Aydınlanan Gök Çizgisi Beyaz ipliktir,

    Siyah İplikten Beyaz İpliğin ayırt edilmesi, Havanın Doğu tarafının Gece Karanlığından Sabah ağarması

başlangıcı olan Renk değiştirmesi yani Karanlıktan ağarmaya başlama zamanıdır, 

 

    diğer bir bilgi, Oruca başlama vakti, Kuşların Cıvıldaşmaya başlama vaktidir,

 

     Allah Zül Celalin “ Gecenin Gündüze yakın olan Vaktinde,” ve

     Allah Rasulunun “ Gecenin Üçte ikisi geçip Son üçte biri kaldığında,” İfadesine göre,

Güneşin Batışı ve Doğuşu arası bir hesaplama yapıp Fecrin atış saatini, Tan Yerinin ağarış saatini,

Oruca başlama saatini bulalım,   

 

     Ayetteki Gecenin Üçte biri hesabında, Tam Gece 3 bölünür, Akşam Saatine eklenir,

Gecenin 3 te ikisi saati bulunur, Gecenin Sabaha yakın olan Üçte bir bölümü,

3 ye bölünür, 3 te biri, Geceye eklenir, Fecir atış saati bulunur, Fecir atış, Sahur başlangıç saati bulunur,

Gecenin 3 te 2 si saati 2 ye bölünür, 2 de biri Fecir Atış saatine eklenir, İmsak vakti, Oruca başlama saati bulunur,

İmsak Vaktine 2 de eklenir, Tan Yeri Ağarması, Şafak atması bulunur,

Tan Yerine, 2 de bir eklenir, Güneş doğuşu bulunur, 

 

Oruç ve Namaz Vakitlerini Saat olarak Hesablama,

 

Bir Tam Gün   24.00 dk dır,

 

Misal,

          Güneş Akşam  19,16 da batıyor,         Sabah             5,42 de doğuyor,  ise  Tam bir Gece             10,26 dk dır,

          Güneş Akşam  19,16 de batıyor,         Sabah             5,42 de doğuyor,  ise  Tam bir Gündüz          13,34 dk dır,

                                                                                                                                                         24,00

Gecenin 3 te biri hesaplaması,                         10,26 dk / 3 = 3,28 dk                     Gecenin Üçte biridir,

 

Akşam Vakti + Gecenin 3 te 2 si                      19,16 + 3,28 dk+ 3,28 dk =  02,12 Gecenin Üçte İkisi vaktidir,

Teheccud Namazı vaktidir, Gece Zikri vaktidir, İhtiyaç Dua Vaktidir,

 

Gecenin Üçte biri / 2                                         3,28 dk / 2 = 1,44 dk dır

           

Gecenin Gündüze yakınlık zamanı                 02,12 + 1,44 = 3,56              Fecir atması, Sahura Başlama vaktidir,

Fecrin Atması, Sahura Başlangıç olduğu gibi, Sabah Namazının Birinci giriş Vaktidir,

 

Gecenin Üçte biri / 2 / 2                                   1,44 dk / 2 = 52 dk              Sahur yapabilme süreniz, 52 dk dır,

 

Fecir + Gecenin Üçte biri / 2 / 2 Sahur Süresi   3,56 + 0,52 dk = 4,48 dir,             Tanyeri Ağarımı, Şafak atması,

İmsak Vakti, Oruca başlama vaktidir, Oruca başlama vakti, Sabah Namazının İkinci giriş Vaktidir, 

Kuşların Cıvıldaşma ile Zikir etmeye başladıkları, Kuşlarla birlikte Sabah Zikiri Vaktidir,
 

Tanyeri Ağarımı,+ Gecenin Üçte biri / 2 / 2      4,48 + 0,52 dk = 5,40 dır    Ertesi Günün Güneş doğumudur,

 

Güneş doğumundan Gecenin Üçte biri / 2 / 2             5,40 + 0,52 dk = 6,32  geçtikten sonra İşrak, Kuşluk Namazı Vaktidir,

 

 

    Namaz Kıldırma Memurluğu Başkanlığı Pardon, Diyanet İşleri Başkanlığı, Sahura Başlama vaktini, İmsak vakti,

Oruca başlama zamanı olarak alıyor, nedenini bilmiyorum, Türkiyenin Doğusu ve Batısı arasında 1saat 15 dakika

zaman farkı olduğu halde Güneş doğuşu ve batışı farklı olduğu halde, Diyanet, İmsak Vakti olarak, Oruca başlama vakti olarak neredeyse tek bir vakit belirlemiştir, saat farkını dikkate almamıştır,

Misal İstanbul ile Antep arası saat farkı 45 dakikadır, Antep te Güneş istanbuldan 45 dakika önce batar, iftar eder,

Antebin İmsak vakti ile istanbulun İmsak vakti arasındaki fark ise Diyanete göre 10 dakikadır.

Bu bütün Yurtta aynı şekilde düzenlemişlerdir, ayrıca

Diyanetin Öğlen Namazı vakti, Güneşin, Tam Tepe noktasındaki vakittir, yani Kerahat vaktidir,

Diyanetin İmsak ve Namaz vakitleri konusundaki açıklamaları aklınıza yatarsa kendilerine sorun, 

 

 

     ÖĞLEN NAMAZI VAKTİ                                     İSRA SURESİ AYET 78

“ Güneşin, Tepe noktasından Batı yönüne biraz (Takunya Tasması Kadar)  kayması, Öğlen ( Namazı) Vaktidir,” der,

 

     ÖĞLEN NAMAZI VAKTİ                                     NUR SURESİ AYET 58

“ Öğlen İstirahati, Öğlen ( Namazı) Vaktidir,” der,

 

     ÖĞLEN NAMAZI VAKTİ                                     RUM SURESİ AYET 18

“ Öğlen Vaktine erdiğinde, Öğlen Namazını Kıl, Allah Zül Celale Hamd ed, “ der,

 

 

     CUMA NAMAZI VAKTİ                                        CUMA SURESİ AYET 9

“ Ey İman Edenler, Ey Mümin Müslümanlar, Cuma Günü, Öğlen Cuma Saatinde, Cuma Namazı vaktinde,

Cuma Namazına çağıran Ezan okunduğunda, Alışverişi bırakın, Hemen Allahı Anmaya, Allahı Zikretmeye,

Allaha Hamdetmeye, Cuma Namazına koşun, Şayet bilmiş olsa idiniz, Namazlar Sizin için daha hayırlıdır “ der,

 

 

     İKİNDİ NAMAZI VAKTİ                                        BAKARA SURESİ AYET 238

“ Allaha, Allah Sevgisi içinde, Allah Saygısı içinde, Allaha bağlılık içinde, Namazlara ve İkindi Namazına devam

edin, Orta Namazı olan İkindi Namazının Vaktine Çok dikkat edin, Çok Özen gösterin, Namazlarınızı kılın, “ der,

 

     İKİNDİ NAMAZI VAKTİ                                        RUM SURESİ AYET 18

“ İkindi Vaktine, ( Öğle ile Akşam Vakti arası Orta Namaz Vaktine,) erdiğinde,

İkindi Namazını Kıl, Allah Zül Celale Hamd ed, “ der,

 

     İKİNDİ NAMAZI VAKTİ                                        CAMİUSSAGIR HADİS No 3340

  Sahabeden İbni Ömer (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,  

“ İkindi Namazının Vaktine Önem vermeyen, Önem Vermeyerek İkindi Namazını Kaçıran,

Dünyalığınıda, Çoluk Çocuğunu ve Malınıda Kaybetmiş olur, “ dedi der,

 

     İKİNDİ NAMAZI VAKTİ                                        TAÇ TERCÜMESİ HADİS No C/1 H/330

  Sahabeden Ebül Melih (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem, “ 

“ İkindi Namazının Vaktine çok Ehemniyet veriniz, Vakti girdiğinde hemen İkindi Namazınızı kılınız,

İkindi Namazını Vakti girdiğinde, İkindi Namazını kılmayı, Zarureti olmaksızın, bile bile geciktirenin,

Yahut İkindi Namazını bile bile Kazaya bırakanın, diğer Amelleride boşa gider, “ dedi der, Nesai

 

     İKİNDİ NAMAZI VAKTİ                                        BUHARİ HADİS No 330

  Sahabeden Büreyde Bin El Husaym Eslemi (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,  

“ İkindi Namazına Ta cil ediniz, daha ziyade özen gösteriniz, Herkim Salatı Asrı Amden ( Yani kasten )

Geciktirirse, terk edip Kazaya bırakırsa, Bütün Amelide Batıl olur, “ dedi der,

 

     İKİNDİ NAMAZI VAKTİ                                        KÜTÜBÜ SİTTE HADİS No 2401 

  Sahabeden Ebu Basra El Gıfari (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ İkindi Namazı, Sizden Önceki Ümmetlerede Farz olunmuştu, Lakin Onlar İkindi Namazını Zayi ettiler,

Kılmadılar, Herkim Mümin Müslüman, İkindi Namazına devam ederse, Mükafatı iki katı olacaktır,

İkindi Namazından sonra, Güneş Batıncaya kadar Namaz yoktur, “ dedi der,

Müslim, Müsâfırîn 292, (830); Nesâî, Mevâkît 14, (1, 259, 260).

 

     İKİNDİ NAMAZI VAKTİ                                        AHMED BİN HAMBEL MÜSNED H No 103 / 1003

  Sahabeden Enes Bin Malik (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallâhu Aleyhi ve Sellem,

“ İkindi Namazının vaktine Çok Dikkat ediniz, İkindi Namazını, İkindi Namazı Vaktinin sonuna kadar,

Sanki, Güneş Şeytanın Boynuzları arasına düşmüş gibi zamana kadar,

( Güneşin artık batmaya meyledip Sararmasını, Kızarmasını bekleyerek,) İkindi Namazını geçiktirerek,

sonrada İkindi Namazını kılacağım diyerek acele ile Namaz kılmak, Münafıklığın Namazıdır, “ dedi der,

 

     İKİNDİ NAMAZI VAKTİ                                        RAMUZ EL HADİS No C/2 S/164 H/6

  Sahabeden Rafi İbni Hadic (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Namaz kıldığı halde, Kıldığı Namazın, Münafıklığın Namazını kılmış olanı haber vereyim mi ?” dedi,

Evet denilince, “ İkindi Namazını Güneş, Sığırın karnındaki yağ gibi sararıncaya kadar geciktirip kılan,

Münafıklığın Namazını kılmıştır, “ dedi der,

 

 

     AKŞAM NAMAZI VAKTİ                                      HUUD SURESİ AYET 114

“ Gündüzün İkinci tarafında, Güneşin Batışı Vakti, Akşam ( Namazı) Vaktidir, “ der,

 

     AKŞAM NAMAZI VAKTİ                                      RUM SURESİ AYET 17

“ Günün Sonu Akşama erdiğinizde, Güneş battıktan sonra, Akşam ( Namazı) Vaktidir,

Allah Zül Celali Tesbihat ed, Allah Zül Celale Hamd ed, “ der,

 

 

     YATSI NAMAZI VAKTİ                                        İSRA SURESİ AYET 78

“Güneşin Batıp, Gece Karanlığından sonra ( Yatsı ) Namazını Kıl,” der,   

 

     YATSI NAMAZI VAKTİ                                        NUR SURESİ AYET 58

“ Gece İstirahatinden önceki Vakit, Yatsı ( Namazı) Vaktidir, “ der,

 

     YATSI NAMAZI VAKTİ                                        HUD SURESİ AYET 114

“ Gündüzün iki tarafında, Sabah ve Akşam Namazlarını Kıl, Gecenin yakın Saatinde Yatsı Namazını kıl,

Zira iyilikler kötülükleri giderir, Bu kabul edenlere bir öğüttür,”der,

 

     YATSI NAMAZI VAKTİ                                        YUSUF SURESİ AYET 16

“ Yatsı ( Namazı) Vakti ağlayarak Babalarına Geldiler,” der,

 

     YATSI NAMAZI VAKTİ                                        KÜTÜBÜ SİTTE HADİS No 6160

  Sahabeden Abbâs İbni Abdülmuttalip (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Ümmetim, Akşam Namazını, Yatsı Namazının vakti olan Yıldızlar cıvıldaşıncaya kadar tehir etmedikce

İslam Dini Namaz vakitleri Fıtratında devam ederler,” dedi der,

 

 

     Allah Zül Celalin “ Gecenin Gündüze yakın olan Vaktinde,” ve

                                   Güneşin, Tepe noktasından Batı yönüne biraz kayması,

                                   Orta Namazı olan İkindi Namazının Vaktine Çok dikkat edin,

                                   Güneşin Batıp, Gece Karanlığından sonra ( Yatsı ) Namazını Kıl,

     Allah Rasulunun “  Güneşin, Tepe noktasından Batı yönüne biraz (Takunya Tasması Kadar)  kaydıktan sonra,”

                                   Gecenin Üçte ikisi geçip Son üçte biri kaldığında,” Ayet ve İfadelerine göre,

Bu Hesablamalar Güneş Doğuş ve Batışına göre hesaplanır,

Gündüz vakitlerinde Gündüz Süresi esas alınır, Gece vakitlerinde Gece Süresi esas alınır,        

 

     Allah Zül Celalin “ Gecenin Gündüze yakın olan Vaktinde,” ve

     Allah Rasulunun “ Gecenin Üçte ikisi geçip Son üçte biri kaldığında,” İfadesine göre,

Güneşin Batışı ve Doğuşu arası bir hesaplama yapıp Fecrin atış saatini, Tan Yerinin ağarış saatini,

Oruca başlama saatini bulalım,   

     Güneşin Doğuşu ve Batışı arası ve Gecenin üçte biri hesabına göre hesaplama yapıp

Sabah, Öğlen, İkindi, Akşam ve Yatsı Namazlarının vaktini hesaplayalım,

 

     Ayetteki Gecenin Üçte biri hesabında, Tam Gece 3 bölünür, Akşam Saatine eklenir,

Gecenin 3 te ikisi saati bulunur, Gecenin Sabaha yakın olan Üçte bir bölümü,

3 ye bölünür, 3 te biri, Geceye eklenir, Fecir atış saati bulunur, Fecir atış, Sahur başlangıç saati bulunur,

Fecir Başlangıç saati Sabah Namazının Birinci giriş Vaktidir,

Gecenin 3 te 2 si saati 2 ye bölünür, 2 de biri Fecir Atış saatine eklenir, İmsak vakti, Oruca başlama saati bulunur,

İmsak Vaktine 2 de eklenir, Tan Yeri Ağarması, Şafak atması bulunur,

Tan Yeri ağarması, Şafak atması Sabah Namazının ikinci giriş vaktidir,  

Tan Yerine, 2 de bir eklenir, Güneş doğuşu bulunur, 

 

     Öğlen Vakti, Ayetteki “ Güneşin Takunya tasması kadar Batıya kaydıktan sonra,” ifadesine göre,

Güneşin doğuşu ile batışı arasındaki Tam gündüz süresi 2 ye bölünür, Tepe noktası bulunur,

biraz batıya kayma hesabı ile Öğlen Namazının vakti bulunur,

     İkindi Vakti, Tam Gündüz Süresi 2 ye bölündükten sonra tekrar ikiye bölünmesi ile, İkindi Vakti bulunur,

     Yatsı vakti,  Gecenin Üçte birinde Gecenin Akşama yakın olan bölümü hesabı,

Gecenin Üçte Birin 2 ye bölümü, Akşam Güneş Batış saati ile toplanır, Yatsı Namazının vakti bulunur,     

 

Oruç ve Namaz Vakitlerini Saat olarak Hesablama,

 

Bir Tam Gün   24.00 dk dır,

 

Misal,

          Güneş Akşam  19,16 da batıyor,         Sabah             5,42 de doğuyor,  ise  Tam bir Gece             10,26 dk dır,

          Güneş Akşam  19,16 de batıyor,         Sabah             5,42 de doğuyor,  ise  Tam bir Gündüz          13,34 dk dır,

                                                                                                                                                         24,00

 

Gündüz / 2      13,34 dk / 2 = 6,47 dk  dır,

                                                                                  Zeval vakti

Güneş doğumu + Gündüz / 2 =           5,42 + 6,47 =      12,29     + 15 dk kayma = 12,44             Öğlen Namazı vaktidir

 

Gündüz / 2 / 2                                    13,34 dk / 2 = 6,47 dk / 2 = 3,24 dk dır,

 

Zeval Vakti + Gündüz / 2 / 2              12,29 + 3,24 dk = 15,53 dir                                      İkindi Namazı vaktidir,

İkindi Namazı Sonrası Zikir Vaktidir,

 

İkindi vakti + Gündüz / 2 / 2               15,53 + 3,24 dk = 19,17 dir                                      Ertesi Gün Güneş Batışı

                                                                                                                                             Akşam Namazı vaktidir,

Akşam Namazı hemen sonrası 2 veya 6 Rekat Evvabin Namazı Vaktidir, Akşam Zikri Vaktidir,

 

Gecenin Üçte biri / 2 / 2                       1,44 dk / 2       = 52 dk dır,

Akşam + Gecenin Üçte biri / 2 / 2     19,16 + 0,52 dk = 20,08 dir                            Yatsı ve Vitir Namazı Vaktidir,

Güneş batış kızıllığının kaybolduğu vakittir,                                                                                                                                    

 

     KERAHAT VAKTİ, NAMAZ KILINMAMA VAKTİ                        İBNİ MACE HADİS No I252

  Sahabeden Safvân  Bin El Muattal (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Selleme,

Gece ve Gündüz Namaz Vakitleri arasında, Namaz kılmanın uygun olmadığı bir vakit varmıdır ? diye sordum,

Efendimiz, “ Evet “ diye cevap verdi, sonra bana, “ Sabah güneş doğarken Namaz kılmayı bırak,

Öğlen Güneş, Başının üzerinde mızrak gibi dik durduğu Zeval vaktinden,

Güneş biraz meyledinceye kadar Namaz kılmayı bırak, İkindi namazını kıldıktan sonra,

Güneş Batmaya meyletmeye başlamasından batıncaya kadar olan vakitte Namaz kılmayı bırak,

Akşam Güneş Batmaya meylettiğinde ve Batarken Namaz Kılmayı bırak,

Çünkü O saat Öyle bir Vakittirki, O Vakitte cehennem tutuşturulur ve O vakitte Cehennem kapıları açılır,

Güneş Doğduktan, Güneş başının üzerinde bir Mızrak boyu yükseldikten sonra ki sürede Namaz kıl,

Çünkü bu sırada kılınan Namazda Melekler hazır bulunur ve O Namaz Makbuldür “ dedi der,

 

     KERAHAT VAKTİ, NAMAZ KILINMAMA VAKTİ                        METEALİBUL ALİYE HADİS No 291

  Sahabeden İbni Mesud (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Selleme,

" Güneş Doğarken, Güneş doğup yükselip iyice parlayıncaya kadar Namaz kılmaktan sakının, Namaz kılınmaz,

Güneş Kızıllaşıp batmaya başladığında Namaz kılınmaz, Güneş şeytanın iki boynuzu arasından Doğar ve Batar

gibidir, ( Zira Bu Vakitler Kerahat, Yani Namaz kılınmama vaktidir )

  Güneş dimdik olup yükselince gün ortasında, Güneş tepe noktasına varıncaya, her şey kendi gölgesinde

kalıncaya kadar kılınacak her türlü namaz makbul ve meşhuttur, Güneş Sararıncaya kadar kılınacak Namaz,

makbul ve meşhuttur, Akşam namazını kıldıktan sonra sabah namazını kılıncaya kadar,

her türlü namaz makbul ve meşhuttur, Kıldığın Namaza Melekler de katılır, “ dedi der,

 

     KERAHAT VAKTİ, NAMAZ KILINMAMA VAKTİ                        BUHARİ HADİS No 346

  Sahabeden Abdullah Bin Abbas (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Sabah Namazı kılındıktan, Güneş doğuncaya ve Güneş İşrak vaktine gelinceye kadar Namaz kılmak yoktur,

İkindi Namazı kılındıktan sonra, Güneş Batıncaya kadar Namaz kılmak yoktur,

( Zira Bu Vakitler Kerahat, Yani Namaz kılınmama vaktidir ) “ dedi der,

 

     KERAHAT VAKTİ, NAMAZ KILINMAMA VAKTİ                        TİRMİZİ HADİS No 283

  Sahabeden İbni Abbas (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Sabah Namazı kılındıktan sonra Güneş doğuncaya ve Güneş İşrak vaktine gelinceye kadar,  

İkindi Namazı kılındıktan sonra güneş batıncaya Kadar, ( Farz Namazların Önünden ve Arkasından belirlediğim,

Sünnet Namazlar dışında, İşrak, Kuşluk, Evvabin, Teheccüd Namazı gibi ) Nafile Namaz yoktur ,” dedi der,

 

     KERAHAT VAKTİ, NAMAZ KILINMAMA VAKTİ                        KÜTÜBÜ SİTTE HADİS No 2400

  Allah Rasulunun Damadı ve Ehli Beyti Hz Ali (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ İkindi Namazını kıldıktan sonra, Güneş Yüksekte olma halindeyken, Güneş daha Parlak ve Beyaz halde iken,

Kızarma hali olmadığı halindeyken, dahi, Namaz kılmayı Yasakladı, “ der,

 

     KERAHAT VAKTİ, NAMAZ KILINMAMA VAKTİ                        İBNİ MACE HADİS No 1155

  Sahabeden Ebu Hureyre (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

Uykuda kalarak Sabah Namazının İki Rekat Sünnetini yetiştirememiş kaçırmıştı, Allah Rasulu yetiştiremediği,

kaçırdığı Sabah Namazının Sünnetini, Güneş doğup kerahat vakti geçtikten sonra Kaza etmiştir, “ der,

 

      KERAHAT VAKTİ, NAMAZ KILINMAMA VAKTİ                       MUVATTA KURAN HADİS No 50

  Sahabeden Es Saib (ra) anlatıyor, Sahabeden ve İkinci Halife Hz Ömer (ra),

İkindi Namazını Kıldıktan sonra, Namaz kılmaya gelenleri ve İkindiden sonra Kerahat vaktinde,

Namaz kılınmama vaktinde, Namaz kılanı Döverdi, “ der,

 

     KERAHAT VAKTİ, NAMAZ KILINMAMA VAKTİ                        RAMUZ EL HADİS No C 3 S 218 H 6

  Sahabeden Ebu Katade (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Zeval vakti namaz kılmak mekruhtur, Lakin Cuma günü müstesnadır,” dedi der,

 

     Yani Sabah ve İkindi Namazını kıldığınızdan sonra Namaz kılmak yoktur,

artık Sizin için Kerahat Vakti başlamıştır, Şayet Sabah ve İkindi Namazı vaktinde Kaza Namazı kılacaksanız,

Sabah veya İkindi Namazını kılmazdan önce Kaza Namazı kılabilirsiniz, Farzından sonra değil, 

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     MİŞKATÜL MEŞABİH HADİS No 286

  Allah Rasulunun Damadı ve Üçüncü Halife Hz Osman (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Namaz Vakti gelip, O Namaz Vakti üzerinize Farz olduğunda, Kişinin Abdestini güzelce alması,

Namazını güzelce kılması, Büyük bir günah işlemedikce, daha önce işlemiş olduğu günahlarına Kefaret olur,

Böyle devam etmek hali, Senenin Bütün günlerinde aynıdır,” dedi der,  

 

    VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                      RAMUZ EL HADİS No C2 S111 H 12

  Sahabe Kadınlardan Ümmü Ferve (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Allah Zül Celale En Sevgili olan Namaz, Vaktinde ve Cemaatle Kılınan Namazdır, “ dedi der,

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     RAMUZ EL HADİS HADİS No C1 S16 H12

  Sahabeden İbni Mesud (ra) anlatıyor, Ben, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Amellerin, İbadetlerin Allah Zül Celale en Sevimli olanı, Vaktinde Kılınan Namazdır,

Sonra Anaya ve Babaya iyilik yapmak Onları Hoşnud etmek, sonra da Allah yolunda Cihattır, “ dedi der,

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     TAÇ TERCÜMESİ HADİS No C/1 H/351

   Allah Rasulunun Damadı ve Ehli Beyti ve Dördüncü Halife Hz Ali (ra) anlatıyor,

Allallah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem, “ Vakti girince, Vakit Namazını kılmayı geciktirmeyin,

Vefat ettiğinde Cenazeyi geciktirmeyin, Evlenmek isteyen Kocası ölmüş yada Boşanmakla Dul kalmış Kadınları,

Ergenlik çağını geçmeye gelmiş Kızları, Evlendirmeyi geciktirmeyin, “ dedi der,

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     ZÜBDETÜL BUHARİ HADİS No 908

  Sahabeden Ebu Zer El Gıfari (ra) anlatıyor, Ben, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellemin,

“ Her Nerede olursanız olun, Her Nerede Namaz Vakti Size erişince, Namaz vakti girince,

Namaz Vakti girdiğinde ve Orada Namazınızı Kılınız,” dedi der,

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     MÜSLİM HADİS No 1289

  Sahabeden Ubeydullah Bin Abdullah (ra) anlatıyor, Ben, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellemin,

Namaz Vakti girmeden ( Namazın Birinci Vakti girmeden) önce, O Vaktin Namazını kıldığını görmedim,” der,

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     RAMUZ EL HADİS HADİS No C2 S113 H3

  Sahabeden Enes Bin Malik (ra) anlatıyor, Ben, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Ümmetim üzerine korktuğumun en korkuncu, Namazın Vaktini geciktirmeleri veya

Namazını Vaktinden evvel, Namazın Vakti girmeden kılarak acele etmeleridir, “ dedi der,

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     METEALİBUL ALİYE HADİS No 401

  Sahabeden Muaz Bin Cebel (ra) anlatıyor, Ben, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Kim Allah'a iman ile kavuşmak istiyorsa, Beş Vakit Namazı, Ezanın okunduğu yerde kılsın,

bir Sünnetimi dahi terk ederseniz, muhakkak sapıtırsınız,” dedi der,

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     MÜSLİM HADİS No 704

  Sahabeden Enes Bin Malik (ra) anlatıyor, Ben, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

Bir yere gitmesi, Sefere çıkması, Acil ve Zaruret halinde olduğu zaman,

  Öğlen Namazını İkindi Namazının Vaktine kadar geciktirir, Tehir eder, İlk önce, Öğlen Namazını arkasından

İkindi Namazını Beraber kılar Cem ederdi, Akşam, Akşam Namazını Yatsı Namazı vaktine kadar tehir eder,

İlk önce Akşam Namazının arkasından Yatsı Namazını Beraber kılar Cem ederdi, “ der,

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     MÜSLİM MUHTASARI HADİS No 607, 606, 608 

  Sahabeden Enes Bin Malik ve Abdullah İbni Ömer (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Sefere, yolculuğa çıkmadan önce, Namaz vakti girmişse, Namazını kılıp Hayvanına binerdi,

Sefere, Yolculuğa çıkması acil olduğu durumlarda, Yolculuğa, Öğlen Namazı vakti girmeden önce çıktığında,

Öğlen Namazını, İkindi Namazı Vaktinin, İlk Vakti girinceye kadar tehir eder,

İkindi Namazının İlk Vaktinde, ilk önce Öğlen Namazını, arkasından İkindi Namazını peşpeşe kılardı,

  Yolculuğa, Akşam Namazı vakti girmeden önce çıktığında,

Akşam Namazını, Yatsı Namazı Vakti girinceye kadar tehir eder, 

ilk önce Akşam Namazını, arkasından Yatsı Namazını peşpeşe kılardı,

Öğlen ve İkindi Namazını, Akşam ve Yarsı Namazını vakitlerini Birleştirerek kılardı, “ der,   

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     METEALİBUL ALİYE HADİS No 255

  Sahabeden İbni Mesud (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Vakit Namazınızı kılmak için, ( Çok bariz bir zaruret durumu yoksa,)

Namaz vaktini, erkene veya Boş saatinize almayın, İş durumunuz için ertelemeyin, “ dedi der,

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     CAMİUSSAGIR HADİS No 1148

  Sahabeden Talk Bin Habib (ra) anlatıyor, Ben, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Kişinin, Namazını Vaktinde kılması, Vaktini geçirmemesi, Namazın Vaktine Riayet etmesi,

Ehlinden ve Malından kendisi için daha hayırlıdır,” dedi der,

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     İ.MÜNZİRİ HADİS No C1 S533 H30

  Sahabeden İbni Abbas (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Herkim, Zaruretsiz ve Özürsüz olarak, İki Vakit Namazı Birleştirirse, Allah Zül Celal Nazarındaki,

Büyük Günahlardan, Büyük Kusurlardan birini işlemiş yapmış olur, “ dedi der,

 

     Kuranı Kerimde ve Allah Rasulunun Hadislerinde,

Namaz İbadeti, Hz. Peygamberimiz Miraca çıktığında, 5 Vakit olarak bildirildiği halde,

Hz. Peygamber gibi, Miraca Çıkmadan “ Namaz İbadetini 3 Vakte indirirler “İslam Dinini Tahrip ederler,

yaşar nuri öztürkce

 

     Kuranı Kerimde ve Allah Rasulunun Hadislerinde,

Namaz İbadetinin, Olmazsa olmaz şartlarından, Farzlarından biri olan, Namazda Okunan Surelerin,

Kuranı Kerimin kendi lisanına göre olması şart iken, Türkce İbadet diye, “ Namaz İbadeti içinde okunan

Kuranı Kerim Sureleri, Türkcede okunur “ derler, Namaz İbadetinin asliyetini kaybettirirler,

İslam Dinini Tahrip ederler, yaşar nuri öztürkce

 

     Kuranı Kerimde ve Allah Rasulunun Hadislerinde,

Namaz Vakitleri, Gayet Açık ve Net ve Anlaşılır şekilde kesin olarak belirtilmişken,

“ Havadaki bütün ufuklar karanlığa dönüştüğünde, Yatsı Namazınız Vakti biter,

Türkiyede ve diğer İslam Ülkelerinde, Yatsı Ezanının okunduğu Vakitte, Yatsı Namazının Vakti doluyor,

Yani, Okunan Ezan Yatsı Namazı vaktinin bittiğini ifade ediyor,

Lakin İnsanlar Okunan Ezanla Yatsı Namazı Vaktinin başladığını Zannediyor, “ derler,

İslam Dinini Tahrip ederler, Rrof Abdülaziz bayındırmış,

 

     Kuranı Kerimde ve Allah Rasulunun Hadislerinde,

Alkollu içi kullananın İmanının ve İbadetlerinin kabul edilmeyeceği Kesin ve Net olarak belirtilmişken,

“ Alkollu İçki İçenin Kıldığı Namaz Namaz Borcundan düşer, Namazının sadece mükafatı yoktur, “ derler,

İslam Dinini Tahrip ederler, Cübbeli Ahme Hocaymış

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     DARİMİ HADİS No 159

  Sahabeden Ubeydullah Bin Ebu Cafer anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

" Dininiz, Amelleriniz, İbadetleriniz konusunda Fetva vermeye en Cüret'kâr olanlarınız,

Cehennemi kazanmaya En Cür'etkâr olanlardır, " dedi der,

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     MÜNZİRİ HADİS No C/4 S/41 H 4 ve 3

  Sahabeden Ebu Salabe El Huşeni ve Mabed İbni Vabısa (ra) anlatıyor,

Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ İyilik, Nefsin Sukun ve Huzur bulduğu Kalbin Mutmain olduğu, Kani olduğu, Gönül ferahlığı duyduğu şeydir,

Günah ise, Vicdanını zorlayan, Vicdanını yaralayan yok eden, Vicdanının onda Sukun bulmadığı,

Tam ve Net olarak açıklık bulmadığı, anlaşılmadığı, Kalbin mutmain olmadığı, Kalbinin Kani olmadığı,

Şüphe ve Tereddüd bırakan Gönül ferahlığı duymadığı şeydir, İyilik ve Günah konusunda,

Din Adamları sana İcazet, Fetva verse dahi,

O Fetva ile yaptığın Amelini,  Allah Zül Celal kabul edermi etmezmi ? Düşüncesi ile,

Allah Zül Celal ve Rasulunun Emirleri dahilinde Sen, Fetvanı Kalbinden Vicdanından iste,” dedi der,

 

     VAKTİNDEN ÖNCE NAMAZ KILINAMAYACAĞI                     RAMUZ EL HADİS HADİS No C/2 S/198 H/6

  Sahabeden Enes Bin Malik (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,

“ Her Kim Müslüman, İslam Dinini Tefekkuh etmekle, İslam Dinin Özünü, İcabatını, Hükümlerini öğrenmekle ve

Üzerinde Düşünmekle Mükelleftir, ve Her Müslümanın Allah Zül Celale Borcudur, “ dedi der,

 

     Yani kendisi, İslam Dininin kaynaklarından, Ayetlerden ve Hadislerden Hüküm öğrenmek ve yaşamak yerine,

Başkalarından kendi yaptığına olur almak, Fetva almak, ancak ve ancak kendi kendini aldatmaktır,

Zira, Size Fetva verende, Verdiği Fetvasıda, Ne Sizi Nede Kendisini Kurtaramayacaktır, 

 

     MAİDE SURESİ AYET 3

“ Size Dininizi Tamamladım diyen “ Allahın,  Dininde bir Eksiklikmi, Bir Fazlalıkmı var, ?

 

     RAAD SURESİ AYET 33

“ Rasulum Onlara Sor, Allahın Bilmediği bir İbadetimi, Allaha öğretiyorsunuz ?

Yoka Hiçbir Asliyeti olmayan Kendinizin uydurduğu Sözler söyleyip, Uydurduğunuz İbadetlerimi yapıyorsunuz ?

 

     HUCCURAT SURESİ AYET 16

“ Rasulum Onlara Sor, Dindarlığı, Allahın Dinini, Allahamı öğretiyorsunuz ? “

 

     TEVBE SURESİ AYET 65

“ Rasulum Onlara Sor,  Allah ile, Allahın Her konudaki Ayetleri ile, Allahın Peygamberi ile, Alaymı ediyorsunuz ?

 

      HAÇ SURESİ AYET 67

“ Biz Her Ümmet için, O Ümmeti, Hidayete, Doğruluğa götüren, İnsanları Rabbine İman, İtaat ve İbadet etmeye

çağıran, Onunla Amel etmeleri ve çalışmaları için Bir Şeriat Tayin ettik, İman Edenlerin İbadetlerininde,

Amellerininde, Çalışmalarınında Hükümlerini Şeriatla belirledik, Size Tayin ettiğimiz Şeriatın Hükümleri

konusunda, Hiçbir Zaman Kendi fikirlerinizle olur yada olmaz diyerek çekişmeyiniz, Liza çıkarmayınız,

Şeriatın Hükümlerini yok saymayın yada kendinize göre değiştirmeye kalkmayın  “ der, 

 

      ZÜMER SURESİ AYET 7

“ Şüphesiz, Allah Sizin İbadetinize Muhtaç değildir “ der,

 

     Allah Zül Celalin, İnsan aklının ölçemeyeceği hassasiyette dahi, en ufak ibadetinize ihtiyacı yoktur,

Lakin biz İnsanların Allaha, Allahın Kuranı Kerim ayetlerinde bildirdiği ve Rasulunun gösterdiği şekilde

İbadet yapmaya ihtiyacımız vardır.

 

     Yukarıdaki Ayet ve Hadisler, Kuranı Kerim Ayetleri ve İslam Dininin Peygamberi

Hz. Ahmet, Mahmud, Muhammed, Mustafanın Sözleri, Hadisleri, Sünnetleri Şeriat Kanunudur, 

Yazımın Başından Sonuna Kadar olan, Bu Ayet ve Hadisler ŞERİATI TANIMLAMAKTADIR, 

Şeriatın, İslam Dininine İmanınızın ve İbadetlerinin Hükümlerini ve Şekillerini

açıklayan, İslam Dininin Temel İbadetlerini ve Nasıl ve Ne zaman yapılacağını belirleyen

Açık ve net ve gayet anlaşılır ŞERİAT ın Maddi ve Manevi İman ve İbadet KANUNLARIDIR,

 

     Ruhbanlık yapan Din Adamları ve Prof Bozuntuları, İslam Dinine, Dinde olmayan şeyleri ekliyor,

İslam Dininde Asıl olan İbadetlerine, Yoktur diyerek çıkarıp Hakaret ediyorsunuz ?

bu Yetkiyi nereden alıyorsunuz ?  Allahın Dinini, Allaha ve Rasulunemi öğretiyorsunuz ?

 

     İslam Dinindeki, İbadetleri belirlemek, İbadetlere Şekil ve Zaman vermek yetkisi,

Sadece Dinin Sahibi olan Allaha ve Allah Rasulu olan Hz.Muhammede aittir

Başkasının yada başkalarının yetkisinde değildir,

 

     İslam Dininde ; Şahsi ve Toplumca yapılacak İbadetlerin şeklini ve zamanını,

Ancak ve Ancak İslam Dininin asli kaynağı Kuranı Kerim Ayetleri ve

İslam Dininin Peygamberi Hz. Muhammedin Hadisleri belirler, başkası yada başkaları değil,

Din Kurallarını kendine uyduranlar veya kısıtlayanlar veya yasaklayanlar veya başkaları değil,

 

     İslam Dinindeki Sosyal Yaşamı ve İbadetleri ve İbadet Şekillerini ve Zamanlarını,

en ince ayrıntısına ve sizin aklınıza ve hayalinize gelmeyecek kadar kolaylaştırmasına kadar :

İslam Dininin Asli Kaynağı olan, Kuranı Kerim Ayetleri ve İslam Dininin Peygamberi Hz.Muhammedin Hadisleri

belirler, Din Kurallarını kendine uyduranlar veya kısıtlayanlar veya yasaklayanlar veya başkaları değil,

 

     Kuranı Kerim Ayetleri ve Hz.Muhammedin Hadisleri, İslam Dininin İbadet şekillerini ve Zamanlarını,

En ince ayrıntısına ve Sizin aklınıza ve hayalinize dahi gelemeyecek kadar kolaylaştırmasına kadar,

açık, net ve kesin olarak belirlemiştir. İslam Dinine İman edeceksen, İslam Dinine göre İbadet edeceksen,

bunlara göre yapacaksınız, Öğrenme ve Öğretme kaynağımız,

İslam Dininin asli kaynağı Kuranı Kerim ve İslam Dininin Peygamberi Hz.Muhammedin Hadisleridir.

Ayet ve Hadis kaynağı dışındaki İbadet şekillerinin ve zamanlarının veya söylemlerinin,

Rituellerinin İslam Dini ile en ufak bir alakası yoktur.

 

     İslam Dinine girişin İman etmiş olmanın şekil ve şartları,

İmanın ve İbadetlerin Ne zaman ve Ne Şekilde olabileceği,

Namazın Ne olduğu ve Namaz vakitlerinin ne olduğu ve Ne şekilde Farz kılındığı,

Orucun Hangi ayda ve Ne şekilde Farz kılındığı,

Zekatın Nasıl ve Ne şekilde Farz kılındığı, Haçcın Hangi ayda ve Ne şekilde Farz kılındığı,

Kuranı Kerimde ve Allah Rasulunun Hadislerinde, Vakitleri Allah tarafından Ayetler ile Kesin olarak bildirilmiştir,

Namaza başlama ve Namaz İbadetinin Kılınış şekli, Rekat Sayısı, Namazda okunacak,

Namaz Dualarının sıralanması, Nerelerde ve Ne şekilde Namaz kılınabileceği,

Oruca başlama ve Oruç İbadetinin şekli, Zekatın Nasıl hesaplanacağı ve nasıl verileceği şekli,

Haç İbadetine başlama ve Haç İbadetinin şekli,

Bizzat  Allah Rasulu tarafından Bizlere gösterilmiş ve Hadislerinde Sözlerinde Kayıt altına almıştır,

Temel Şartların hiç birinde, Başkalarının başka biçimlerde düzenleme yapmasına Müsaade, İzin verilmemiştir,

 

     Ben Müslümanım diyeni, Sadece ve Sadece Allahın Kitabı Kuranı Kerimdeki Ayetlerindeki ve

Rasulunun Sözleri Hadislerindeki, Sünnetlerindeki İfadeler bağlar,

Allah Rasulunun Hiçbir Sözü ve Sünneti, Kuranı Kerim Ayetleri hilafına değildir ve olmaz,

Şayet Ayetlere Hilaf bir Söz yada Fiil Hadis ve Sünnet olarak veriliyorsa, Bu ne Hadis Nede Sünnettir,

Tamamen Ruhbanlık Hurafesi ve Saltanatı içinde bir Uydurmadır, Ruhban Hurafeleri olan,

Ayet ve Hadislerin hilafına herhangi bir söz yada ifade, Ben Müslümanım diyeni bağlamaz, 

 

     Yukarıdaki Ayet ve Hadisler, Kuranı Kerim Ayetleri ve İslam Dininin Peygamberi

Hz. Ahmet, Mahmud, Muhammed, Mustafanın Sözleri, Hadisleri, Sünnetleri Şeriat Kanunudur, 

Yazımın Başından Sonuna Kadar olan, Bu Ayet ve Hadisler ŞERİATI TANIMLAMAKTADIR, 

 

     Yukarıdaki Ayet ve Hadisler, İslam Dinine, İmanınızın ve İbadetlerinin Hükümlerini ve Şekillerini açıklayan,

İmanınızın ve İbadetlerinizin nasıl olması gerektiğini açık ve net bir şekilde bildiren,

İslam Dininin Temel İbadetlerini ve Nasıl ve Ne zaman yapılacağını belirleyen,

Gayet Açık ve net ve anlaşılır olarak, Şeriatın Maddi ve Manevi İbadet Kanunlarıdır, 

Hesap Gününde, Mahşerde karşılaşacağınız, Sorulacak olan Hesap budur,

 

     İslam Dininde İman ve İbadet, yapılıp geçilen bir memuriyet değildir,

İslam Dini : Herkesin kendi vicdanına göre kendine uydurduğu ve Vicdanlara hapsedilen bir Din değildir,

İslam Dininin hiçbir hükmü, Accık ucundan tutulacak bir oyuncak değildir,

 

     İslam Dinine İman Etmek ve İslam Dininin İbadetlerini yerine getirebilmek konusunda bu Kadar hassas,

açık ve net, Ayet ve Hadislere rağmen, başkaca ifadelerle, Falanca söyledi, filanca yaptı, Ben yaptım oldu,

Mantığıyla devam ederek, Müslüman olduğunuzu, İbadetlerinizin kabul edildiğini,

başkalarına yada bana, ispat etmeye çalışarak kendinizi kandırmayın,

 

     Sizin Müslüman olduğunuza dair, İmanınızı kabul edecek olan, İbadetlerinizi kabul edecek olan,

başkası yada ben değilim, Müslüman olduğunuzu, yani İslam Dinine İmanınızı ve İbadetlerinizi,

Cenabı Hak olan Allah Zül Celale ve Habibi ve Peygamberi Hz Muhammed Aleyhisselama

kabul ettirmekle yükümlüsünüz.

 

ŞERİAT, SADECE DİNİ İBADETLER İÇİN DEĞİL,

İNSAN TOPLULUKLARI İÇİN YÖNETİM, SOSYAL HUKUK ve SOSYAL ADALET SİSTEMİDİR,

 

1983 İstanbul Eyüp İmam Hatip Lisesi Mezunu

 
1987 Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Mezunu

 
İslam Mektebi Öğrencisi

 
SERBEST MUHASEBECİ, Abdülaziz Kocaoğlan

 

Eleştirinizi ve Müzakerenizi yazın, Mail: azizkocaoglan@hotmail.com

 
GAZİANTEP  /  TURKEY

 

 

 

 

 


 
Copyright © Tüm Hakları Saklıdır www.ilmihalim.com
Hazırlayan FERHAT'IN ŞİRİNİ
 
Tasarım Ve Kodlama  Es Yazılım Bilişim